آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

انسجام هرچه بیشتر اوپک؛ یکی دیگر از نتایج مثبت توافق تهران-ریاض

انسجام هرچه بیشتر اوپک؛ یکی دیگر از نتایج مثبت توافق تهران-ریاض نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: از سرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث انسجام و همبستگی بیشتر اوپک خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 14
کد خبر: ۱۷۶۶۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمدعلی خطیبی با بیان اینکه در حال حاضر ایران و عربستان دو کشور بزرگ تولید کننده نفت در اوپک هستند، افزود: اوپک در سایه این هم افزایی قادر خواهد بود نقش موثرتری در ثبات بازار نفت داشته باشد.

 

وی همچنین اظهارداشت: اختلاف اعضا این انسجام را خدشه دار و سازمان اوپک را دچار دو دستگی یا چند دستگی می‌کند که این موضوع در تصمیمات اوپک بی‌تاثیر نیست.

 

نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: میادین مشترک نفتی بین کشورها اغلب یک مسئله دیپلماتیک است و قدم‌های ابتدای بایستی توسط وزارت‌های امور خارجه کشورها برداشته شودو در مراحل بعدی تیم‌های فنی باید امورات مربوطه را پیگیری کنند.

 

وی در ادامه افزود: وقتی روابط سیاسی بین کشورها وجود نداشته باشد چنین کارهایی دچار وقفه خواهد شد بنابراین از سرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث خواهد شد مسائل مربوط به میادین مشترک نفتی بین دو کشور مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد.

 

خطیبی بیان داشت: کسانی که به دنبال امنیت، آرامش و ثبات در منطقه هستند از سرگیری دوباره روابط ایران و عربستان استقبال خواهند کرد.

 

وی عنوان کرد: همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند به فضای اقتصادی در منطقه کمک شایان توجهی کند حتی کسانی که می‌خواهند در منطقه سرمایه‌گذاری کنند و از سرمایه‌گذاری خود سود ببرند.

 

نماینده پیشین ایران در اوپک یادآورشد: کشورهایی که مایلند در این منطقه تسلیحات بیشتری فروخته شود این کشورها به دنبال جنگ افروزی و تنش هستند و از برقراری دوباره روابط ایران و عربستان خیلی راضی و خشنود نبوده و نخواهند بود./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار